טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו כבר עכשיו!

זקוקים לטכנאי גז מוסמך בקרית שמונה? המדריך הבא נכתב בדיוק בשבילכם ובו תקבלו את כל מה שצריך לדעת על הנושא כולל מידע על רישיון טכנאי גז, מי מוסמך לתקן תקלות ואילו, אילו סוגי עבודות קיימות בתחום זה, מחירים ועוד. בסיום קריאת המדריך תוכלו להבין את כל מה שחשוב לדעת בנושא וגם לבחור טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה בהתאמה לצרכים שלכם. אז קדימה, בואו נתחיל טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה.

 

רישיון טכנאי גז מה זה אומר?

כמו רוב בעלי מקצוע גם טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה חייב הסמכה. במקרה הזה יש דרישה גם לרישיון. למעשה, תשתית הגז הביתית שלנו נחשבת לאחת התשתיות הכי שימושיות אך גם המסוכנות שבו ולכן לרישיון יש חשיבות קריטית. מדובר לא רק ביסודיות ומקצועיות, מדובר בחיים שלכם ושל הקרובים שלכם. לכן על הטכנאי לעמוד בתנאים מסוימים בכדי שיוכל לקבל את הרישיון שלו. אדם שברצונו לבצע התקנות ותיקונים הקשורים באופן ישיר או עקיף לתשתית הגז הביתית, חייב לעבור הכשרה ולעמוד בתנאי הפיקוח של משרד האנרגיה בישראל. יש כל מיני סוגים של רישיונות, זאת בדומה לחשמלאי למשל. כל רישיון מתאים לסוגי עבודות אחרות.

 

טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה סוגי רישיונות

למעשה, קיימים 5 סוגים של רישיונות שעל פיהם יכול טכנאי הגז לעסוק בתחום הזה של תיקונים, התקנות ותכנון מערכות גז. שניים מתוך החמישה רלוונטים עבור טכנאי גז מקצועיים שמתעסקים בעיקר עם מערכות ביתיות והשלושה האחרים מתעסקים עם תכנון מערכות גז אבל הם פחות רלוונטיים למדריך שלנו. המתקין הראשון נקרא גפ“מ רמה 1. טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה עם רישיון זה יכול לטפל בכל סוג של בעיה הקשורה למערכת הגז הביתית. מדובר בתיקונים או החלפות שקשורים לברז של בלון הגז הממוקם מחוץ לבית, תשתית הגז או נקודת גז אבל לא על מערכות גז חיצוניות. המתקין השני מחזיק ברישיון מסוג גפ“ה רמה 2. מתקין זה רשאי לבצע עבודות ולטפל בבעיות הקשורות למערכת גז בלחץ של עד 10 טון גז פחמימני מעובה. לרוב מדובר במערכות גז של בתי עסק, שכונות או מסעדות.

 

טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה איזו הכשרה הוא עובר?

רק טכנאי שמחזיק ברישיון רמה 1, צבר ניסיון בתחום יכול לעבור לרמה הבאה ולעבור הגשרה לרמת 2. את ההכשרה ניתן לעבור רק במוסדות לימודים  שקיבלו אישור מטעם משרד הכלכלה להעביר הכשרות אלו.

 

הטכנאי יעבור מבחנים פנימיים וחיצונים, בדרך כלל מוסדות ההכשרה הן מטעם חברות הגז בישראל או במכללות המיועדות להעברה של הכשרות מקצועיות. במהלך ההכשרה ילמד הטכנאי יחידות פיסיקליות, תורת חומרים גזים ונוזלים, שימוש בכלי עבודה בתחום זה, תקנים ישראלים בתחום, תקנים לצד הכשרה פרקטית בשטח. לכל מסגרת לימודית תנאי קבלה שונים, בדרך כלל מדובר ב-10 שנות לימוד. שתי סוגי ההכשרות נמשכות בין 3-5 חודשים.

 

האם יש פיקוח על טכנאי גז?טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה

כן. מנהל הדלק והגז מטעם משרד האנרגיה בישראל אחראי על פיקוח טכנאי גז בכל הארץ. כל טכנאי גז מחוייב לעבור אחת לשנתיים קורס רענון הנמשך שמונה שעות.

 

איך תבדילו בין טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה לטכנאי חאפר?

כאמור, טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה חייב לעבור הכשרה די ארוכה בכדי שיקבל את הרישיון שמאפשר עיסוק בתחום. לצערנו, יש לא מעט חאפרים בתחום זה ולכן לפני שאתם פונים לטכנאי גז מוסמך בקרית שמונה בקשו קודם כל לראות את הרישיון שלו. יש עוד שתי דרכים עיקריות שיכולות לסייע לכם לאתר בעל מקצוע אמין. הראשונה היא באמצעות כלי עבודה. ממש כמו ששיפוצניק לא יכול לעבוד בלי פלס, ככה טכנאי גז לא יכול לבצע עבודות הקשורות למערכת הגז בין שעון גז. השיטה השניה שתמיד עובדת היא בהיבט של המחיר. מחיר ממוצע של הזמנת טכנאי גז פרטי נע בין 170-300 ש“ח, תלוי בסוג התקלה והבדיקה.

 

ראו הוזהרתם! מה עושים טכנאי גז שאינם מקצועיים?

מידע שחשוב מאוד להכיר הוא שרק חברות גז עם רישיון מטעם משרד התמ“ת, מספקות גז בישראל. טכנאי גז חאפר יציע לכם להחליף בלון או למלא גז במחיר זול מאוד. הסיבות לכך למחיר הנמוך הן בשל בלון לא מלא עד הסוף או מילוי גז לא חוקי. כלומר או שהמתקין יבצע התקנה של חצי בלון וידרוש מחיר מלא וכעבור זמן מה שוב תצטרכו להזמין בלון חדש, או שהחאפר יקח מיכלי גז ישנים, ימלא אותם בגז ממתקנים פיראטיים וימכור לכם אותו במחיר כפול או אפילו פי שלוש. ניתן לזהות בלון יד שניה על ידי חלודה. אם אין שם של חברת גז על הבלון, זה גם מעיד על כך שהבלון משומש. בדקו האם החברה שהציעה לכם את הבלון רשומה ברשימת ספקיות הגז בישראל. חברות אלה מאושרות כאמור על ידי משרד התמ“ת.

 

העבודות הנפוצות ביותר בתחום הגז

התיקונים הנפוצים ביותר בהקשר של מערכת הגז קשורים לכיריים עצמם. יש לא מעט מקרים שבעקבות התקנות לקויות מתרחשים אסונות. יש כמה דברים שמעידים על התקנה לא מקצועית בחיבורי גז.

  1. צנרת לא מתאימה – חיבור צנרת שמחברת בין הבלון לתשתית עצמה בקוטר שלא מתאים ללחץ הגז הדרוש בבית שלכם הוא חיבור לקוי. חשוב לדעת כי קוטר תנרת ביתית המתאימה לצרכי בישול לא מתאימה לחימום למשל. לכם, אם אתם מחפשים טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה לצורך התקנת מערכת חימום הפועלת על גז, עליכם לשדרג את הצנרת שמובילה את הגז לרחבה יותר.
  2. ברז במקום שאינו נגיש – התקנת ברז גז במרחק לא סביר מהמכשיר שצורך את הגז גורם לחוסר נוחות.
  3. גז וחשמל סכנה – התקנה של נקודת הגז בסמוך לשקע חשמלי אסורה ומסוכנת. קיימים כללי בטיחות וחוקים שמתארים את המרחק שנדרש בין שתי הנקודות.
  4. גומי לקוי – טכנאי גז לא מקצועי יכול לשים צינורות גומי ישנים או בלויים. הגומי מחבר בין נקודת הגז לבין הכיריים. גומי ישן או לא תקין מתפורר תוך זמן מה.
  5. מיכל גז – את הבלון יש למקם מחוץ לבית או הדירה ולא בכל מיני פתרונות של חאפרים כמו מפלסים תת קרקעיים.

 

איך בכל זאת טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה אמור להתקין נקודת גז?טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה

כל התקנה של נקודת גז או הזזה של נקודה מחוייבת בתקנות תקן 158. התקן הזה נקבע על ידי מכון התקנים בישראל והמטרה שלו היא קודם כל לשמור על הבטיחות והבטחון שלנו ולמנוע תקלות, ליקויים ותקאונות. התקן מציג 7 סעיפים חשובים אליהם יש להתייחס בתהליך של התקנת נקודת גז או הזזה שלה.

 

  1. מיקום הבלון- את בלון הגז יש להתקין באזור חיצוני בלבד. דליפת גז בחללים סגורים עלולה להוביל להתלקחות, שריפה ופיצוץ אדיר. יש להתקין בלוני גז רק מחוץ לבית או דירה כדי שהגז יוכל להתנדף.
  2. צנרת – כדי שהגז יעבור מהבלון לנקודה עצמה, יש לעשות שימוש בצינורות נחושת מיוחדים בקוטר מתאים ללחץ הגז שיש בדירה או בבית.
  3. ברז- ברז הגז חייב להיות ממוקם במרחק של לפחות 50 ס“מ מכל נקודת חשמל. מרחק זה שומר שאין מגע בין הניצוץ שאנו רואים בהצתה לבין דליפת גז שעלולה להוביל לפיצוץ. בנוסף, התקן מחייב שלא להתקין ברז גז מעל הלהבות וזאת בכדי למנוע חשיפה לנזקים ומגע עם להבות. על הטכנאי להקפיד שתהיה נגישות לברז שתאפשר את סגירתו המיידית במרחק של פעולה אחת. למשל, טכנאי שמחבר את הברז בקדמה של הארון במקום שרואים הוא טכנאי מקצועי. דבר נוסף שעל הטכנאי להקפיד עליו הוא המרחק בין ברז הגז למכשיר עצמו. המרחק חייב להיות לכל היותר 3 מטרים. הסיבה לכך היא משום שכך ניתן יהיה לזהות דליפה ולסגור את הברז במהירות רבה.
  4. צינור – על הצינור שמוליך את הגז מהברז למוצר הגז חייב להיות רישום גפ“מ שמעיד על כך שהוא מאושר על פי התקן.

 

 

כמה עולה להזמין טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה ?

תלוי בסוג העבודה.

  • מחיר להחלפה של ברז גז – 220-350 ש“ח כולל עבודת הטכנאי.
  • מחיר להזזת נקודה של גז 210-260 ש“ח, כולל עבודת הטכנאי.
  • מחיר צינורות לגז נע בין 30-50 ש“ח למטר. המחירים משתנים על פי עליות וירידות שיש בשוק.

 

מידע על דליפות גז שכדאי להכיר

במצב של דליפה, גז בישול שוקע לכיוון מטה. במקומות סגורים הגז לא מתפזר וזה עלול לגרום למחנק. שיש כמות גדולה של חומר דליק באותו אזור ברמת דחיסה גבוהה, מדובר בסכנת חיים ממשית. כל דבר הכי קטן בין אם זה קרינה של המיקרוגל החשמלי ובין אם ניצוץ מאיזומנור יכול להוביל להתלקחות של דירה שלמה. לכן, חשוב מאוד לגלות עירנות בנושא ולהעמיק את הידע הכללי שיכול להציל חיים. ממש כמו שחשוב לדעת שבמצב של התחשמלות יש לנתק את האדם ממקור הזרם מבלי לגעת בו, אלא בעזרת חפץ מבודד, אותו דבר כאן.

 

מה יכול לעזור למנוע אסון?

גז בישול במצבו הטבעי הוא ללא ריח. במפעלים מוסיפים לו חומר מיוחד כדי שהריח שלא יאפשר זיהוי במצב של דליפה. מי סבון יכולים גם כן לעזור להבין האם יש דליפה. כל מה שצריך לעשות הוא לרסס סבון עם מים ליד נקודת הגז ואם יש בועות, כנראה שיש דליפה ויש לפנות באופן מיידי לטכנאי גז מוסמך בקרית שמונה. לפני כן חשוב לסגור את ברז הביטחון. אם אתם לא יודעים איפה הוא, בררו מול חברת הגז שביצעה את ההתקנה. יש לאוורר את החלל ולפתוח כל חלון או דלת שיש בבית. עוד דבר חשוב שיכול להציל חיים במקרה של דליפת גז הוא הורדה של מפסק החשמל הראשי. חברות הגז לא מטפלות בדליפות כיריים, אלא הן רק ינתקו אתכם מהגז. לכן, יש לפנות כמה שיותר מהר לטכנאי גז מוסמך בקרית שמונה .

 

טיפים לבחירת טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה

  1. בקשו המלצות משכנים, חברים או בני משפחה
  2. דרשו לראות את הרישיון של הטכנאי
  3. בדקו עלויות, השוו בין 2-3 בעלי מקצוע ושאלו שאלות מקצועיות שיעידו על הניסיון, הידע והמקצועיות של הטכנאי
  4. בררו לגבי אחריות, כלים ואביזרים בהם הטכנאי עושה שימוש
  5. אם לא מצאתם טכנאי גז מומלץ, היעזרו באפליקציות, אתרי אינטרנט יעודים או רשתות חברתיות המסייעות באיתור בעלי מקצוע לפי אזור
  6. בחרו טכנאי זמין שיגיע אליכם באופן מהיר, בעיקר אם מדובר בדליפה או תקלה

 

לסיכום, מערכת הגז הביתית היא בין המערכות המורכבות והחשובות ביותר, אך גם מאלה המיועדות לפרעון. יש חשיבות רבה בתהליך של בחירת טכנאי גז מוסמך בקרית שמונה ואין להקל בכך ראש.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו כבר עכשיו!

אולטרה גז

לחברת "אולטרה גז" נסיון של מעל 10 שנים בתחום שירותי טכנאות גז. הטכנאים שלנו הם טכנאי גז מוסמכים רמה 2. בזכותם אנו מסוגלים להציע מגוון גדול של שירותי גז איכותיים ובטוחים עבור מכשירי גז ביתיים כמו גם עבור ציודים ומכשירי גז תעשייתיים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!