הכל על טכנאי גז

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו כבר עכשיו!

התקנה

טכנאי גז עוסק בהתקנה הקשורה למערכת הגז. ההתקנה יכולה להתבצע בשלבי הבניה. במצב זה יהיה על הטכנאי לתכנן את העבודה ולתאם אותה מול הגורם ההנדסי ומול הקבלן. יש להכין את המקום בו יונחו הבלונים, למתוח את הצנרת בצורה הבטוחה ביותר, לחבר ברז ראשי ולדאוג להתקין את כל המערכות שמתחברות לגז.

התקנה יכולה להתבצע גם בבתים שכבר עומדים. יש להתקין את הכיריים החדשים רק עם בעל מקצוע שמבין בתחום ויש לחבר את מערכת המים על גז או את הגריל שנקנה לחצר רק עם טכנאי. כל פעולה הקשורה לחיבור הצינורות שמובילים את הגז תתבצע על ידי בעל רישיון מתאים.

בדיקה

יש לבצע בדיקות למערכת הגז אחת לחמש שנים או פחות. במהלך הבדיקה הטכנאי יוכל לעבור על כל מרכיבים המערכת, לבדוק כי הם שלמים ושאין דליפה של גז. למעשה, זו הדרך הטובה והאחראית ביותר להבטיח מערכת שמתאימה למחייה.

במידה והטכנאי מצא כי המערכת תקינה הוא יחתום על מסמכים מתאימים. במקרה זה מומלץ להזמין את הטכנאי שוב לאחר כשנתיים או שלוש וזאת כיוון שבאופן רגיל הצנרת עוברת התיישנות ושחיקה. במידה והטכנאי ימליץ לבצע תיקונים, הוא יוכל לתת הצעת מחיר מסודרת ולבצע את העבודה בעצמו וניתן לפנות לבעלי מקצוע נוספים כדי להשוות מחירים ולקבוע עם מי לבצע את העבודה.

תכנון

אחת הדרכים למנוע אסון היא לתכנן נכון את ההתקנה של מערכת הגז. מעבר לכיריים שאפשר לראות בבית, המערכת מורכבת מצנרת, בלוני גז ואמצעי הגנה. אחד מהתפקידים של הטכנאי הוא לתכנן את העבודה. הוא יכול לעשות זאת לפני בנית הבית, בתהליך השיפוץ ולפני כל התקנה של מכשיר אשר מבוסס על גז.

בתהליך התכנון על הטכנאי להביא בחשבון מרכיבים שונים וקודם כל את הבטיחות שלך ושל בני המשפחה. במידת הצורך הוא יתייעץ עם הקבלן או המהנדס (במיוחד בתהליך בניה או שיפוץ) ובכל מקרה יהיה עליו לקחת אחריות להתקנות השונות שיבוצעו על בסיס התשתית שיצר.

מהי האחריות של הטכנאי?

העיסוק בגז יתבצע רק על ידי מומחה בתחום. הטכנאי חייב להחזיק ברישיון בתוקף כדי לתת שירות ולבצע עבודות במערכת. החברה אשר מספקת את הגז או את הטכנאים חייבת להחזיק בתעודה מתאימה שמאפשרת לה לתת שירותים.

הטכנאי חייב לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ובנוסף לספק אחריות על כך. האחריות צריכה להינתן בכתב ובאפשרותך לשאול מראש מה היא כוללת. הטכנאי חייב להשתמש רק בציוד המיועד לעבודות גז, בחלקים אשר נוצרו למערכת זו וליידע אותך על הפעולות שהוא מבצע במסגרת העבודה. במידת הצורך יסביר לך הטכנאי כיצד לנהוג מול המערכת.

הטכנאי אחראי לבצע את העבודה שלו ולהגיע במידה ויש צורך לתיקון תוך זמן סביר. במידה והטכנאי גם מכר לך מערכת כמו: מערכת לחימום מים, כיריים, גריל גז, הוא צריך לתת לך תעודה וליידע אותך מהי תקופת האחריות ומה בדיוק היא כוללת.

חשוב לציין כי לאחר שהטכנאי ביצע את עבודתו, עליך להקפיד לשמור על מערכת תקינה ולפעול בצורה בטוחה ככל האפשר. אין להשתמש במערכת בדרכים שלא תוכננו לה ובשום אופן אין לבצע שינויים ופיצולים של המערכת שלא על ידי טכנאי גז מוסמך.

לבחור טכנאי גז לביצוע עבודות בבית

מציאת בעל מקצוע שיבצע עבודות בבית יכולה להישמע משימה מורכבת. בעלי המקצוע הרבים בכל תחום יכולים לעתים לספק שירות איכותי ומקצועי, אך הסיפורים על אלו שלא מבצעים את העבודה כראוי, יכולים לעורר אצלך חששות. הטיפים הבאים יעזרו לך למצוא את בעל המקצוע הנכון לביצוע העבודה.

טיפ ראשון – חיפוש נכון ברשת

הרשת מלאה במידע ולכן צריך לדעת לחפש נכון אחר בעל מקצוע. בחיפוש אחר טכנאי הגז מומלץ קודם כל לציין את אזור המגורים שלך. האזור יאפשר למנוע החיפוש לסנן אחר בעלי המקצוע הרלוונטיים באזור הספציפי שלך ולחסוך לך זמן וטלפונים מיותרים.

בחיפוש ברשת יש לשים לב כי לעתים בעלי המקצוע מקבלים ביקורות חיוביות ולעתים שליליות. ניתן לקרוא את המידע לפני יצירת הקשר הראשוני ולהתרשם מהיכולות של הטכנאי. כמו כן, טכנאים שיש להם דף מידע או אתר יוכלו לציין את סוג העבודות שהם יכולים לבצע ויתנו מידע על עצמם. המידע יאפשר לך לסנן את הטכנאים שיכולים להתאים עבורך ועבור הדרישות הספציפיות שלך.

טיפ שני – הקדשת זמן לשיחה הראשונה

ברגע שמצאת בעל מקצוע או מספר בעלי מקצוע שיכולים לספק לך שירות, עליך ליצור קשר טלפוני. מומלץ להקדיש תשומת לב לשיחה ולא לבצע אותה באופן אגבי תוך כדי פעולות נוספות. במהלך השיחה ניתן לבדוק מול בעל המקצוע האם יש לו ניסיון בתחום הנדרש, האם הוא יכול להגיע לאזור, האם הוא זמין ולקבל הצעת מחיר.

במידה והעבודה נשמעת לטכנאי מורכבת או שאי אפשר לדעת מה בדיוק הוא יצטרך לבצע, הוא לא יוכל לתת הצעת מחיר מלאה. עם זאת, הוא יוכל ליידע אותך כמה עולה הביקור שלו. על מנת להימנע מאי נעימות לאחר ההגעה, עליך לוודא מראש מהי העלות של ההגעה ולבקש לקבל הצעת מחיר לפני שמתבצעת עבודה כלשהי בפועל.

טיפ שלישי – בקשה לראות רישיון טכנאי גז

לאחר שבחרת את הטכנאי שיגיע אל הבית שלך, עליך לבקש לראות את הרישיון שלו לפני תחילת העבודה. הרישיון דומה מאד לרישיון נהיגה והוא צריך לכלול את הפרטים הבאים: שם הטכנאי, מספר תעודת זהות, תמונה, סוג הרישיון והתוקף שלו.

הרישיון צריך להיות צמוד לתעודה מזהה נוספת. באפשרותך לבקש לראות את הרישיון וחובתו של הטכנאי להציג אותו. טכנאי שמסרב לעשות זאת יכול לעורר חשד ויתכן שהוא לא עבר הסמכה כפי שהוא טוען ולכן עדיף שלא יבצע עבודה בבית. במקרה זה, אין צורך לשלם לו.

טיפ רביעי – בדיקת הניסיון של הטכנאי

רובנו רוצים לוודא שבעל המקצוע שיבצע את העבודה בבית יהיה בעל ניסיון ובמיוחד בעבודות מורכבות. ניתן לשאול את הטכנאי מהו הניסיון שלו ולבקש לשוחח עם לקוחות קודמים. רוב הטכנאים יוכלו לבצע החלפה של בלון הגז, אך לא כולם יודעים לתכנן נכון את המערכת ולא כולם יטפלו בדליפה עם מכשור מתקדם.

באפשרותך לברר עם אלו מכשירים הטכנאי עובד ולבקש לשמוע ממנו על עבודות קודמות שכבר ביצע. הזמנת בעל מקצוע דומה במידת מה לראיון והמטרה של השאלות המקדימות היא לאפשר לטכנאי לבצע את העבודה בפועל בלי כל חשש מצדך.

טיפ חמישי – בחירה בחברה עם גב

במקום לבחור טכנאי גז אפשר לפנות לחברה מקצועית. היתרון של החברה על פני הטכנאי העצמאי הוא שיש לך גב. החברה תספק לך שירות מקצועי, באחריות של חברה. גם אם יהיו לך ספקות, שאלות או אי שביעות רצון, יהיה לך למי לפנות ואת הידיעה שיש חברה מקצועית שדואגת לספק לך את השירות הטוב ביותר.

חברת ישראגז מספקת שירותי גז ברחבי הארץ ומזמינה אותך ליהנות משירות מקצועי ואחריות. החברה מעסיקה רק טכנאים מוסמכים בעלי רישיון ודואגת לך לאורך כל הדרך.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו כבר עכשיו!

אולטרה גז

לחברת "אולטרה גז" נסיון של מעל 10 שנים בתחום שירותי טכנאות גז. הטכנאים שלנו הם טכנאי גז מוסמכים רמה 2. בזכותם אנו מסוגלים להציע מגוון גדול של שירותי גז איכותיים ובטוחים עבור מכשירי גז ביתיים כמו גם עבור ציודים ומכשירי גז תעשייתיים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!